Galerie zdjęć

Okolice Torunia

O wycieczce:
Trasa:

Aby powiększyć zdjęcie kliknij na nim

Opis wycieczki

Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy na stacji PKP Toruń Wschodni skąd udaliśmy się w kierunku dzielnicy o nazwie Kaszczorek. Po drodze minęliśmy Fort I wchodzący w skład XIX-wiecznej Twierdzy Toruń. Od tego miejsca szliśmy żółtym szlakiem im. Franciszka Łęgowskiego. Naszą uwagę, przykuła nazwa jednej z ulic - Turystyczna - która to nazwa spodobała się nam do tego stopnia, że postanowiliśmy uwiecznić to na pamiątkowym zdjęciu.
Wkrótce doszliśmy do kościoła Podwyższenia Krzyża Świętego. Świątynia została zbudowana pod koniec XIII wieku, niestety pożar w 1966 roku dokonał w niej wielkich zniszczeń. Kościół udało się odbudować w latach 80-tych XX wieku.
Zanim jeszcze przeszliśmy przez most na Drwęcy zobaczyliśmy skansen architektury ludowej. Ściślej obejrzeliśmy przez płot, gdyż teren był zamknięty dla zwiedzających. Głównym celem naszej wyprawy były ruiny XIV wiecznego zamku zbudowanego w Złotorii na polecenie króla Kazimierza Wielkiego. Warownia usytuowana w pobliżu ujścia Drwęcy do Wisły stanowiła ważny punkt strategiczny pogranicza ziemi chełmińskiej i dobrzyńskiej. Z tego też względu obiekt w swojej historii wielokrotnie przechodził z rąk do rąk. Do naszych czasów zachowała się część wieży mieszkalnej oraz fragment murów.
Oprócz ruin zamku, w Złotorii znajduje się także neogotycki kościół p.w. Św. Wojciecha.
Drogę powrotną do Torunia rozpoczęliśmy przechodząc przez drewniany most na Drwęcy. Minęliśmy Kaszczorek, tym razem nieco dłuższą część trasy pokonując w pobliżu Wisły. Naszą wędrówkę zakończyliśmy na dworcu PKP Toruń Wschodni.