Galerie zdjęć

O wycieczce:
Trasa:

Opis wycieczki

Duża, kilkudziesięcioosobowa grupa młodych turystów z Gimnazjum Publicznego nr 2 w Solcu Kujawskim, wybrała się na rajd, którego celem była ścieżka przyrodniczo-dydaktyczna Ku źródliskom.
Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy na Osiedlu Leśnym w Solcu, gdzie korzystając ze znaków szlaku niebieskiego Świadkowie historii udaliśmy się w kierunku osady Rudy.
W Rudach na moment zatrzymaliśmy się przed pomnikiem ofiar II wojny światowej, a wśród nich p. Zielonackich - przedwojennych właścicieli miejscowego dworku.
Pierwszy dłuższy postój urządziliśmy w eleganckiej wiacie, znajdującej się na samym początku ścieżki Ku źródliskom. Trzeba tutaj dodać, że oddana do użytku w bieżącym roku leśna ścieżka przyrodniczo - dydaktyczna Ku źródliskom, jest projektem zrealizowanym wspólnie przez Stowarzyszenie Rozwoju Solca Kujawskiego oraz Nadleśnictwo Solec Kujawski. Długość ścieżki to ok. 3,5 km. Na trasie ustawiono tablice tematyczne, prezentujących leśną faunę, florę i zagrożenia, na które narażony jest las oraz sposoby jak im zapobiegać. Dobrze wiedzieć, że w Puszczy Bydgoskiej, kojarzonej raczej z regularnie zasadzonymi sosnami, są miejsca obfitujące także drzewa liściaste oraz stawy. W drogę powrotną udaliśmy się, korzystając z czarnego szlaku Komputerków.
Mijaliśmy grzybiarzy, wyraźnie zaskoczonych obecnością w lesie tak dużej grupy młodzieży. Dość szybkim tempem doszliśmy do Otorowa. Niedaleko za użytkiem ekologicznym Biała Góra, zatrzymaliśmy się na moment przy pomniku ofiar II wojny światowej.
Dalej korzystając ze znaków szlaku czarnego Komputerków oraz czerwonego Martyrologii Solecczan doszliśmy do Solca Kujawskiego. Jako prowadzący dziękuję za pomoc w realizacji rajdu nauczycielkom z Gimnazjum Publicznego nr 2 w Solcu Kujawskim, paniom: Ewie Kubickiej, Marzenie Kuczkowskiej oraz Alinie Macyszyn.