Galerie zdjęć

Rajd po Puszczy Bydgoskiej

O wycieczce:
Trasa:

Aby powiększyć zdjęcie kliknij na nim

Opis wycieczki

Nasza niedzielna wędrówka miała nieco inny niż zwykle charakter.
Przede wszystkim z rzadka korzystaliśmy ze znakowanych szlaków. Częściej wybieraliśmy leśne drogi, które - w pierwszej fazie rajdu - wiodły nas na południe. Szukaliśmy nowych charakterystycznych punktów, ewentualnie tras zastępczych, które moglibyśmy wykorzystać w przyszłości. Ponadto nadarzała się okazja, aby wypróbować świeżo nabyty sprzęt turystyczny.
Z charakterystycznych punktów na naszej trasie trzeba przede wszystkim wymienić Radiowe Centrum Nadawcze, na terenie byłego poligonu Kabat. Podeszliśmy także do pozostałości żelbetonowej wieży obserwacyjnej z okresu II wojny światowej.
Dalsza droga wiodła w kierunku Szwedzkiej Góry, a później - już z wykorzystaniem żółtego szlaku Puszczańskiego - w stronę polany Ułanka. Naszą uwagę - w kilku miejscach - zwróciły nowe wiaty dla turystów. Miejsca na wypoczynek są zadaszone, zadbane oraz wyposażone w kosze na śmieci - z uwzględnieniem segregacji odpadów! Wspaniała sprawa!
Z uwagi na zapadający zmrok, szybko skierowaliśmy się w stronę Rud, a następnie, drogami polnymi, doszliśmy do Solca Kujawskiego.