Galerie zdjęć

O wycieczce:
Trasa:

Opis wycieczki

Gorąca aura nie wystraszyła czwórki piechurów przed wyprawą na leśną ścieżkę dydaktyczną o nazwie Dębowa Góra. Ścieżka znajduje się na terenie leśnictwa Zielona Góra między miejscowościami Osiek nad Notecią oraz Wyrzysk. Od razu trzeba dodać, że w obliczu panującego upału nadspodziewanie dobrze spisała się kolej. Nasza wyprawa pociągiem z Solca do Osieka i z powrotem była nad wyraz przyjemna – klimatyzacja działała w sposób perfekcyjny!

Już na miejscu w Osieku dopisało nam szczęście. Podczas krótkiej wizyty w sklepie po drobne zakupy – znaleźliśmy niezwykle sympatycznego mieszkańca okolicznych stron, który zaproponował podwózkę do leśniczówki Zielona Góra. Na sam start ścieżki doszliśmy mijając aleję lipową. Dalsze kroki prowadziły już znakami ścieżki.
Rzecz, która od razu przykuła uwagę oczom przywykłym do krajobrazów Puszczy Bydgoskiej – to dominacja lasu liściastego. Dzięki rozłożystym drzewom trasa ścieżki była solidnie osłonięta od prażącego słońca. Po kilku kilometrach znaleźliśmy się na terenie rezerwatu przyrody Zielona Góra. Celem ochrony jest tu las liściasty z przewagą dębu szypułkowego.
Kulminacyjnym punktem naszej wędrówki było największe wzgórze w morenie czołowej wzdłuż doliny Noteci – Dębowa Góra (192 m.n.p.m). Na wzniesieniu znajduje się miejsce na odpoczynek dla turystów z którego skwapliwie skorzystaliśmy. Droga powrotna do pewnego momentu była całkiem przyjemna. Dopiero ostatnie kilometry – już po wyjściu z lasu – sprawiły, że upał zaczął być odczuwalny. Tym prędzej dotarliśmy do dworca kolejowego w Osieku, gdzie zakończyliśmy rajd.