Galerie zdjęć

O wycieczce:
Trasa:

Opis wycieczki

Tematem przewodnim naszego rajdu były wzniesienia w Puszczy Bydgoskiej. Postanowiliśmy, że odnajdziemy to najwyższe.
       Start wędrówki nastąpił na Osiedlu Leśnym przy jednym z marketów. Pierwsze metry skierowaliśmy w stronę drogi krajowej nr 10. Kiedy wkroczyliśmy do lasu, przez krótki fragment korzystaliśmy ze szlaku im. Jerzego Szafkowskiego, a następnie skręciliśmy w jedną z leśnych dróg. Naszą uwagę przykuła soczysta zieleń traw i krzewów. Pod tym względem las najlepiej prezentuje się właśnie w maju.
       Wkrótce osiągnęliśmy żółty szlak Puszczański, a następnie doszliśmy do polany Ułanka, gdzie urządziliśmy postój. Podczas odpoczynku postanowiliśmy, że przy okazji zdobywania puszczańskich wzniesień warto byłoby wejść także na Szwedzką Górę. Ta propozycja bardzo szybko uzyskała akceptację wszystkich piechurów. Dojście do wzniesienia nie zajęło nam zbyt wiele czasu. Nazwa Szwedzka Góra związana jest z okresem „Potopu”, czyli wojny polsko-szwedzkiej w latach 1655-1660. Wówczas to na wzniesieniu tym miał znajdować się posterunek wojsk szwedzkich, które blokowały szlak handlowy. Po wejściu na Szwedzką Górę przyszedł czas na kolejne cele. Postanowiliśmy wejść na wzniesienie, którego wysokość na mapach wynosi 116 m.n.p.m. Również i to nie okazało się wielkim problemem i doszliśmy na nie bez większego trudu. W tym momencie myśleliśmy, że znajdujemy się w najwyższym miejscu w Puszczy Bydgoskiej. Ciekawie zrobiło się dosłownie kilkaset metrów dalej. Jedno ze wzniesień przykuło naszą uwagę. Kiedy weszliśmy na nie, okazało się, że pomiar GPS wskazywał między 123 a 138 m.n.p.m. – było to najwyższe wzniesienie, które zdobyliśmy podczas rajdu. W drodze powrotnej do Solca korzystaliśmy głównie z dróg leśnych. W ostatnim fragmencie trasy ponownie znaleźliśmy się na szlaku im. Jerzego Szafkowskiego, na krótką chwilę zatrzymaliśmy się też przy upamiętniającym go kamieniu. Naszą wędrówkę zakończyliśmy w Solcu Kujawskim na Osiedlu Leśnym.